En spelledares tankar.

En tänkbar lösning på problemet.

Av Rickard - 2014-05-12 06:42

Efter att jag skrev här igår så klarnade saker lite. Etik, blev det jag tror är lösningen på mitt problem. Varje situation ska innebära ett ställningstagande. Vad är viktigast?  Att ha mat på bordet eller att rädda en främling? Vem ska dö? Den lilla flickan eller 10 okända personer? Alla val har då en konsekvens, att sedan bygga upp en miljö och skapa förutsättningar för att valet ska uppstå bör vara mindre svårt.


Hur väljer man etiskt dilemma då? 

Det var en svårare fråga som jag nu är i full fart med att ta itu med. Någon som har en vettig hemsida med etiska problem? Nåja får rota djupare och klura ut några godingar så får jag testa nästa spelmöte som borde bli den 24e ungefär.

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards